Την ώρα που ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης και η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ υπόσχονται ότι η βασική γραμμή του Μετρό θα ολοκληρωθεί το 2015 και πανηγυρίζουν για την άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό του «Ευκλείδη», τοπικοί φορείς και πολίτες κρατούν μικρό καλάθι προσδοκιών, υποστηρίζοντας πως η κυβέρνηση αντί να πανηγυρίζει για τα...
αυτονόητα θα πρέπει να προβληματιστεί για το πώς μπορεί να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη συνέχεια του έργου. Σε διαφορετική περίπτωση, λένε, το χρονοδιάγραμμα που παρουσιάστηκε θα είναι άνευ ουσίας και χωρίς αντίκρισμα, όπως συνέβη δηλαδή και με όλα τα προηγούμενα που παρουσιάστηκαν στο παρελθόν από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ της η εφημερίδα "Karfitsa", το θέμα δεν απασχολεί μόνο τους κατοίκους που περιμένουν την ολοκλήρωση του έργου για να μετακινούνται πιο εύκολα από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο. Ενδιαφέρει άμεσα εκατοντάδες καταστηματάρχες του κέντρου που βλέπουν τα μαγαζιά τους εγκλωβισμένα στις λαμαρίνες των εργοταξίων και τα ταμεία τους να αδειάζουν. Οι υποσχέσεις για βοήθεια παρέμειναν στα λόγια και για τους περισσότερους από αυτούς το «λουκέτο» μοιάζει ως η μόνη λύση.
Μιλώντας στην ίδια εφημερίδα ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Τάσος Κονακλίδης, θέτει θέμα σωστού συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων φορέων. «Για να προχωρήσει το έργο του Μετρό», δήλωσε, «πρέπει πρώτα από όλα να υπάρχει σταθερή χρηματοδότηση και σωστή μελέτη. Από εκεί και πέρα πρέπει να υπάρχουν απαλλοτριώσεις και να προχωρήσουν τα πάντα ομαλά. Όσον αφορά αν το 2015 μπορεί να είναι έτοιμο το έργο, εκτιμώ ότι μπορεί και πρέπει να είναι έτοιμο».
Παρόλα αυτά ούτε ο ίδιος βάζει… στοίχημα ότι οι κυβερνητικές υποσχέσεις θα γίνουν πράξη. «Πως μπορείς να είσαι σίγουρος για την πορεία υλοποίησης ενός έργου όταν λες ότι θα τελειώσει το 2012, μετά το μεταθέτεις για το 2013, το 2014 ή το 2015;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε: «Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος, γιατί δεν μπορείς να γνωρίζει ότι πράγματι θα υπάρχει ροή χρηματοδότησης ή ότι θα έχουν γίνει όλες οι απαλλοτριώσεις. Υπάρχουν προβλήματα τέτοιας φύσης που πρέπει να λυθούν. Η πείρα έχει δείξει πως, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων, τα έργα δεν τηρούν το χρονοδιάγραμμα τους σε ό,τι αφορά τη βασική τους γραμμή».
αυτονόητα θα πρέπει να προβληματιστεί για το πώς μπορεί να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη συνέχεια του έργου. Σε διαφορετική περίπτωση, λένε, το χρονοδιάγραμμα που παρουσιάστηκε θα είναι άνευ ουσίας και χωρίς αντίκρισμα, όπως συνέβη δηλαδή και με όλα τα προηγούμενα που παρουσιάστηκαν στο παρελθόν από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ της η εφημερίδα "Karfitsa", το θέμα δεν απασχολεί μόνο τους κατοίκους που περιμένουν την ολοκλήρωση του έργου για να μετακινούνται πιο εύκολα από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο. Ενδιαφέρει άμεσα εκατοντάδες καταστηματάρχες του κέντρου που βλέπουν τα μαγαζιά τους εγκλωβισμένα στις λαμαρίνες των εργοταξίων και τα ταμεία τους να αδειάζουν. Οι υποσχέσεις για βοήθεια παρέμειναν στα λόγια και για τους περισσότερους από αυτούς το «λουκέτο» μοιάζει ως η μόνη λύση.
Μιλώντας στην ίδια εφημερίδα ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Τάσος Κονακλίδης, θέτει θέμα σωστού συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων φορέων. «Για να προχωρήσει το έργο του Μετρό», δήλωσε, «πρέπει πρώτα από όλα να υπάρχει σταθερή χρηματοδότηση και σωστή μελέτη. Από εκεί και πέρα πρέπει να υπάρχουν απαλλοτριώσεις και να προχωρήσουν τα πάντα ομαλά. Όσον αφορά αν το 2015 μπορεί να είναι έτοιμο το έργο, εκτιμώ ότι μπορεί και πρέπει να είναι έτοιμο».
Παρόλα αυτά ούτε ο ίδιος βάζει… στοίχημα ότι οι κυβερνητικές υποσχέσεις θα γίνουν πράξη. «Πως μπορείς να είσαι σίγουρος για την πορεία υλοποίησης ενός έργου όταν λες ότι θα τελειώσει το 2012, μετά το μεταθέτεις για το 2013, το 2014 ή το 2015;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε: «Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος, γιατί δεν μπορείς να γνωρίζει ότι πράγματι θα υπάρχει ροή χρηματοδότησης ή ότι θα έχουν γίνει όλες οι απαλλοτριώσεις. Υπάρχουν προβλήματα τέτοιας φύσης που πρέπει να λυθούν. Η πείρα έχει δείξει πως, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων, τα έργα δεν τηρούν το χρονοδιάγραμμα τους σε ό,τι αφορά τη βασική τους γραμμή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου