Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Σύσκεψη για τη δρομολόγηση πλοίων στις άγονες γραμμές


Στην ημερίδα που διοργανώνεται στην Αθήνα την προσεχή Πέμπτη 27 Ιανουαρίου από την ΚΕΔΚΕ και αφορά τους αυτοδιοικητικούς όλης της χώρας, θα συμμετάσχει...
ο δήμαρχος Ρόδου κ Στάθης Κουσουρνάς.
Είναι πιθανό ο κ Στάθης Κουσουρνάς να συμμετάσχει και στην σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί την προσεχή Παρασκευή 28 Ιανουαρίου στο υπουργείο Θαλασσίων Συγκοινωνιών.
Στη... διάρκεια της σύσκεψης θα γίνει συζήτηση για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και κυρίως για τον τρόπο με τον οποίο θα καλυφθούν οι άγονες γραμμές.Επισημαίνεται ότι η δαπάνη για την κάλυψη των άγονων γραμμών το 2010 ανήλθε σε 80 εκατομμύρια ευρώ.
Οπως υπογράμμισε ήδη η υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Ελπίδα Τσουρή, εξετάζεται από ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί το ακριβές κόστος αυτών των επιδοτήσεων ανά δρομολογιακή γραμμή καθώς και οι ανάγκες οι οποίες καλύπτονται από κάθε επιδοτούμενο δρομολόγιο (π.χ. επιβατική κίνηση) ώστε το δίκτυο των άγονων γραμμών θα τεθεί σε νέα βάση στην περίοδο 2011 - 2012.
Για το 2011 ο προϋπολογισμός του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων για τα μισθώματα των άγονων γραμμών ανέρχεται σε 91,257 εκατ. ευρώ ωστόσο από το υπουργείο Οικονομικών ασκούνται πιέσεις ώστε οι επιδοτήσεις να μην φθάσουν σ' αυτή την οροφή. Από την άλλη πλευρά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επισείουν την απειλή της αποχώρησης από γραμμές όπως αυτή της Κασοκαρπαθίας αν δεν αυξηθούν τα προβλεπόμενα μισθώματα.
Η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας έχει ζητήσει από το υπουργείο Θαλασσίων Συγκοινωνιών μεταξύ άλλων τα εξής:
1. Απελευθέρωση ναυλολογίου για όλους τους προορισμούς πλην αυτών που καλύπτονται με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας(Δρομολόγια Αγόνων Γραμμών).
2. Κατάργηση υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.
3.Ενεργός συμμετοχή της ΕΕΝ και ουσιαστική διαβούλευση πριν την διαμόρφωση προτάσεων και αποφάσεων που αφορούν την λειτουργία των πλοίων, την βελτίωση των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών και την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται σήμερα.
4..Απλούστευση διαδικασιών έκδοσης αποφάσεων και κατάργηση των «ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ» ως έχουν σήμερα.
5.Η λειτουργία μιας ελεύθερης ακτοπλοϊκής αγοράς. Τροποποίηση του Ν. 2932/01 και πλήρης εναρμόνιση του θεσμικού μας πλαισίου με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92.
6.Μείωση του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων επιβατών 13% και οχημάτων 23% που ισχύουν σήμερα στα επιτρεπόμενα ελάχιστα όρια ΦΠΑ της Ε.Ε. 5% και 15% αντίστοιχα ή ένταξη του ΦΠΑ ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στο 6,5% των τουριστικών υπηρεσιών.
7.Καθιέρωση συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής τιμών εισιτηρίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα) και υιοθέτηση δικαίου συστήματος ρήτρας καυσίμου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου