Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Απομακρύνονται τα νάιλον από τις καφετέριες του Βόλου!

"Τα πλαστικών παραπέτα στα πλαϊνά των στεγάστρων  καθιστούν τα ωραιότερα κομμάτια της πόλης «παραγκούπολη»".
Συζητήθηκε προχθές  στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δήμου Βόλου το πλαίσιο της νέας Κανονιστικής Απόφασης για τους κοινόχρηστους χώρους.
Όπως... έγινε  γνωστό από το Δήμο,  για τη σύνταξη της Κανονιστικής  Απόφασης είχε συγκροτηθεί άτυπη Ομάδα Εργασίας αποτελούμενη από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων κ. Τριαντάφυλλο Παπαγεωργίου, τον αρχιτέκτονα - πανεπιστημιακό Δημήτρη Φιλιππιτζή, τον αρχιτέκτονα Αριστοτέλη Θεοχαρόπουλο και δύο υπηρεσιακά στελέχη της Δ/σης Πολεοδομίας και της Δ/σης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέλη της Ομάδας αυτής απασχολήθηκαν εθελοντικά. Η Ομάδα Εργασίας κατέληξε σε ένα κείμενο κατευθύνσεων, το οποίο το κατέθεσε στην Δ/ση Πολεοδομίας.
Η Ομάδα Εργασίας εισηγείται να ληφθεί υπόψη η κανονιστική απόφαση του Δήμου Βόλου του 2008, η οποία πρέπει να τροποποιηθεί ουσιωδώς σε κάποια σημεία της. Η κανονιστική αυτή να επεκταθεί και στις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες, στις οποίες έως την εφαρμογή του «Καλλικράτη» το θέμα των κοινόχρηστων χώρων αντιμετωπιζόταν μόνο ως προς τα τέλη κατάληψής τους.
 
Σύμφωνα με την Επιτροπή εντοπίστηκαν σημαντικά προβλήματα αισθητικής όσον αφορά:
α) την ανομοιομορφία των κατασκευών
β) το γεγονός ότι αποκρύβονται οι φοίνικες, που αποτελούν ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της παραλίας του Βόλου
γ) την εμφάνιση πλαστικών παραπέτων στα πλαϊνά των στεγάστρων που καθιστούν τα ωραιότερα κομμάτια της πόλης «παραγκούπολη».
Στα σημαντικότερα προβλήματα της εύρυθμης λειτουργίας εντοπίζονται:
α) η μη τήρηση των διαστάσεων των πεζών, των ΑΜΕΑ, των παιδικών καροτσιών, των οχημάτων έκτακτης ανάγκης και των οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων στα καταστήματα.
β) η τοποθέτηση διαφόρων αντικειμένων, όπως ζαρντινιέρες         
γ) η τοποθέτηση στεγάστρων, σε καφετέριες και τσιπουράδικα, σε όλο το πλάτος των πεζοδρομίων, κλειστών περιμετρικά, από πλαστικά παραπέτα και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις με συρόμενη πόρτα στην πλευρά ανάμεσα στην οικοδομική γραμμή και τα τραπεζοκαθίσματα (υποχρεωτικός διάδρομος) που καθιστούν το κατάστημα ενιαίο χώρο κλειστό μέχρι το ρείθρο του πεζοδρομίου
 δ) η ύπαρξη αντικειμένων, όπως δημοτικός φωτισμός, ταμπέλες, κολωνάκια, παγκάκια κ.λ.π. σε σημεία που παρεμποδίζουν την «κυκλοφοριακή ροή» των πεζών.
 
 To σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο Βόλο, τη Ν. Ιωνία, την Αγριά, τη Νέα Αγχίαλο και δευτερευόντως στις υπόλοιπες περιοχές του Δήμου, όπου τα λίγα καταστήματα λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι και κατά περιοχή. Το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός μετώπου που να κοσμεί την Παραλία του Βόλου, της Αγριάς και της Ν. Αγχιάλου, προτείνεται να προκύψει από Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό. Μέχρι να προκύψει ωστόσο αποτέλεσμα από τον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό και δεδομένης της οικονομικής ύφεσης, ως άμεσα μέτρα που θα βελτιώσουν την κατάσταση από αισθητικής και λειτουργικής άποψης προτείνονται τα εξής:
            α. Η καθαίρεση και απομάκρυνση όλων των πλαστικών παραπέτων -  κουρτινών περιμετρικά των στεγάστρων.
            β. Η απομάκρυνση όλων των εμποδίων που υπάρχουν ή τοποθετούνται εις βάρος του ελεύθερου πλάτους όλων των υποχρεωτικών διαδρόμων (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έχει τοποθετήσει ο ίδιος ο Δήμος Βόλου κατά το παρελθόν, όπως στύλοι δημοτικού φωτισμού, κολωνάκια, δέντρα κ.λ.π.)
            γ. Η οριοθέτηση με κιγκλιδώματα όλων των χώρων στους οποίους επιτρέπονται τραπεζοκαθίσματα, όπως αυτά περιγράφονται στην Κανονιστική
            δ. Σε περίπτωση κατασκευής στεγάστρου σε νέο κατάστημα να υιοθετείται η απλή μορφή που περιγράφεται στην κανονιστική απόφαση, με την επισήμανση ότι θα πρέπει να προσαρμοστεί στην μορφολογία που θα προκύψει από τον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό (εφ’ όσον γίνει δεκτή η σχετική πρόταση), ή να υιοθετείται μία προσωρινή λύση με ομπρέλες μέχρι να υπάρξει αποτέλεσμα από τον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό
            ε. Σε περίπτωση ύπαρξης παλαιού στεγάστρου που πρέπει να αναθεωρηθεί η άδειά του ίσως θα πρέπει να δοθεί μία περίοδος –εύλογη-  αναμονής μέχρι να υπάρξει αποτέλεσμα από τον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό, ώστε να υλοποιηθεί η μελέτη σύμφωνα με αυτόν.   
             Η πρόταση της Επιτροπής για την Αγριά είναι:
            α1. Να διατηρηθούν τα παραδοσιακά ξύλινα στέγαστρα - «τσαρδάκια»
            α2. Εάν κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή νέων στεγάστρων, αυτά θα πρέπει να έχουν ξύλινο φέροντα οργανισμό και να επικαλύπτονται από περσίδες, που να σκιάζουν μεν τον υποκείμενο χώρο, αλλά και να επιτρέπουν την κυκλοφορία του αέρα, γεγονός που δεν επιτυγχάνεται με τον μουσαμά τους καλοκαιρινούς μήνες (φαινόμενο γάστρας), θα υπάρχει όμως κάτω από τα πηχάκια η δυνατότητα να ανοίγει η τέντα σε περίπτωση βροχής
            α3. Θα πρέπει τα στέγαστρα, προς την πλευρά της θάλασσας, να απέχουν από την άκρη του κρηπιδότοιχου απόσταση που να επιτρέπει την άνετη κίνηση πεζών και να τοποθετηθούν κιγκλιδώματα για την προστασία των πεζών και κυρίως των παιδιών από πτώση στη θάλασσα, όπου αυτό θεωρηθεί αναγκαίο
            α4. Ανάμεσα στα στέγαστρα δύο διαδοχικών καταστημάτων θα πρέπει να αφήνεται διάδρομος, όπου δεν είναι προέκταση του κάθετου δρόμου προς την θάλασσα, ενώ όταν είναι, να έχει το πλάτος του δρόμου
 
            β. Στην παραλία της Ν. Αγχιάλου υπάρχουν κατασκευές μεγάλων διαστάσεων που λειτουργούν ως καταστήματα, των οποίων η νομιμότητα πρέπει να ελεγχθεί
            β1. Να απομακρυνθούν όσες κατασκευές κριθούν ως αυθαίρετες
            β2. Να υιοθετηθεί η μορφολογία των στεγάστρων ανάλογη με αυτή της Αγριάς
            β3. Να εξασφαλισθούν όπου χρειάζεται οι διάδρομοι, όπως προτείνεται για την Αγριά
            β4. Να απομακρυνθούν από τα υφιστάμενα αλμυρίκια όλες οι κατασκευές, κυρίως αυτές που στηρίζονται σε αυτά.
 
Ωστόσο κατά τη συζήτηση του σχεδίου της Κανονιστικής Απόφασης στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής, ειδικά για την περίπτωση της Αγριάς, εντοπίστηκαν εκτός των άλλων και κάποια ιδιαίτερα νομικά ζητήματα, αφού στην περιοχή εμπλέκεται και η Κτηματική Υπηρεσία. Την ιδιόμορφη κατάσταση της Αγριάς και τα διοικητικά και νομικά θέματα που η συγκεκριμένη περίπτωση παρουσιάζει ανέλαβαν να εξετάσουν και να διευκρινίσουν τελικώς οι δύο αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Νίκος Στόικος και Νίκος Μόσχος. Επίσης για το θέμα της Αγριάς εξετάστηκε το θέμα της μόνιμης πεζοδρόμησης της παραλιακής λεωφόρου. Η Επιτροπή συμφώνησε να προχωρήσει στη σύνταξη της Κανονιστικής, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ομάδας Εργασίας και εξουσιοδότησε σχετικά τον Αντιδήμαρχο κ. Ν. Μόσχο. Επίσης συμφωνήθηκε να τεθεί το κείμενο αυτής προς διαβούλευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου