Μια αλλαγή προς στην σωστή κατεύθυνση....
ΔΡΑΣΤΙΚΗ αλλαγή του μοντέλου αδειοδότησης των μεταποιητικών δραστηριοτήτων, με τον έλεγχο να έπεται της αδειοδότησης στη χαμηλή όχληση και την καθιέρωση αυξημένης ευθύνης του ίδιου του αδειοδοτούμενου στη μέση όχληση, ο οποίος θα καταβάλλει εγγυητικές επιστολές πιστής τήρησης των απαιτήσεων του νόμου, προβλέπει το νομοσχέδιο του Yπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης που παρουσίασε χθες στο Yπουργικό Συμβούλιο ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Παράλληλα παρέχεται για πρώτη φορά το δικαίωμα αδειοδότησης επιχειρήσεων στα Επιμελητήρια όλης της χώρας, που θα...
συστήσουν τις κατάλληλες υπηρεσίες και θα λειτουργούν ανταγωνιστικά με τις αντίστοιχες υπηρεσίες των περιφερειών, ενώ προβλέπεται η τυποποίηση των περιβαλλοντικών όρων χαμηλής όχλησης, με στόχο να μειωθεί κατά περίπου 2 μήνες ο χρόνος αδειοδότησης.
Με το ίδιο νομοσχέδιο αποσαφηνίζονται οι όροι ανάπτυξης και διαχείρισης Επιχειρηματικών Πάρκων, διευρύνεται το φάσμα των επιχειρήσεων που μπορούν να εγκατασταθούν σε αυτά και απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης εντός των οργανωμένων περιοχών αφού δεν απαιτούνται πλέον προκαταρτική περιβαλλοντική εκτίμηση, άδεια εγκατάστασης και άδεια διάθεσης υγρών αποβλήτων. Ειδικά για τις δραστηριότητες χαμηλής όχλησης, η έγκριση περιβαλλοντικών όρων συγχωνεύεται με την άδεια λειτουργίας. Παράλληλα αποθαρρύνεται η εγκατάσταση μονάδων εκτός Επιχειρηματικών Πάρκων μέσω της άρσης των παρεκκλίσεων στους συντελεστές δόμησης και κάλυψης που ισχύουν έως σήμερα.
Oπως τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, με το σχέδιο νόμου περιορίζεται δραστικά ο χρόνος αλλά και το κόστος αδειοδότησης των επιχειρήσεων, που για τη χαμηλή όχληση ήταν από 3 έως 6 μήνες ενώ για τις δραστηριότητες μεγαλύτερης όχλησης ξεπερνούσε τους 24 μήνες.
Αναλυτικότερα, με το νομοσχέδιο αλλάζει το μοντέλο αδειοδότησης από τη λογική του πρώτα «ελέγχω» και μετά «αδειοδοτώ» στη λογική του πρώτα «αδειοδοτώ» και μετά «ελέγχω», για τις δραστηριότητες χαμηλής όχλησης. Για τις δραστηριότητες μέσης όχλησης προβλέπεται η τήρηση των απαιτήσεων και μέσω αυξημένης ευθύνης του αδειοδοτούμενου (μέσω των εγγυητικών επιστολών), ενώ για τις δραστηριότητες υψηλής όχλησης παραμένει ο αρχικός έλεγχος λόγω του μεγέθους του κινδύνου που ενέχουν.
Επιπλέον δίνεται στα Επιμελητήρια της χώρας η δυνατότητα σύστασης υπηρεσίας με τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της περιφέρειας ως ένας ισοδύναμος μηχανισμός. «Στόχος», όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, «είναι η επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας και η δημιουργία ενός παράλληλου μηχανισμού, ο οποίος θα ενισχύει την αδειοδοτική υπηρεσία προς τις επιχειρήσεις, ενώ θα μπορεί και να λειτουργήσει ως μοχλός για τη δημιουργία υγιούς άμιλλας».
Παράλληλα, συστήνεται διυπουργικό όργανο (ΥΠΑΑΝ & ΥΠΕΚΑ), το οποίο θα έχει κύριες αρμοδιότητες τον συντονισμό των υπηρεσιών εφαρμογής του νόμου, την παρακολούθηση εφαρμογής του και την υποβολή προτάσεων προς την πολιτική ηγεσία για βελτιώσεις και διορθώσεις.
Προβλέπεται, παράλληλα με την κανονική λειτουργία των υπηρεσιών της περιφέρειας, η δυνατότητα δημιουργίας Ομάδα Διοίκησης Eργου Αδειοδότησης υπό τον περιφερειάρχη, η οποία θα στελεχώνεται από υπαλλήλους όλων των Διευθύνσεων της περιφέρειας που εμπλέκονται στη διαδικασία αδειοδότησης. Eργο της θα είναι η αδειοδότηση των μεταποιητικών επιχειρήσεων, εισηγούμενη θετικά ή αρνητικά προς τον αντιπεριφερειάρχη.
Σε ό,τι αφορά τα Επιχειρηματικά Πάρκα, οι σημαντικότερες από τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι οι εξής:
• Εισάγονται και αποσαφηνίζονται οι όροι ανάπτυξη, διοίκηση και διαχείριση Επιχειρηματικών Πάρκων.
• Παρέχεται η δυνατότητα εγκατάστασης επιχειρήσεων από τομείς όπως logistics, ερευνητικά κέντρα, εμπόριο, καθώς επίσης και δραστηριότητες παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ή και φυσικό αέριο.
• Εξασφαλίζεται η ταχεία αξιολόγηση ώριμων σχεδίων που έχουν υποβληθεί από αξιόπιστους και φερέγγυους φορείς.
• Απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων εντός Eπιχειρηματικών Πάρκων και θεσμοθετούνται μια σειρά από οικονομικά, πολεοδομικά και διοικητικά κίνητρα για την εγκατάσταση επιχειρήσεων σε αυτά.
• Αποθαρρύνεται η εγκατάσταση μονάδων εκτός Επιχειρηματικών Πάρκων ή άλλων οργανωμένων χώρων υποδοχής επιχειρήσεων μέσω της άρσης των παρεκκλίσεων στους συντελεστές δόμησης και κάλυψης που ισχύουν έως σήμερα.
• Ενισχύεται η διοίκηση - διαχείριση των Επιχειρηματικών Πάρκων που προικίζεται με σημαντικές αρμοδιότητες, έσοδα, αλλά και ευθύνες.
• Συμπεριλαμβάνεται στη μελέτη βιωσιμότητας του Επιχειρηματικού Πάρκου το κόστος των έργων εξωτερικής υποδομής.
• Προβλέπεται για περιοχές όπου υπάρχουν άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις, ειδική διαδικασία περιβαλλοντικής εξυγίανσης.
Πηνελόπη Μητρούλια
http://www.express.gr/
ΔΡΑΣΤΙΚΗ αλλαγή του μοντέλου αδειοδότησης των μεταποιητικών δραστηριοτήτων, με τον έλεγχο να έπεται της αδειοδότησης στη χαμηλή όχληση και την καθιέρωση αυξημένης ευθύνης του ίδιου του αδειοδοτούμενου στη μέση όχληση, ο οποίος θα καταβάλλει εγγυητικές επιστολές πιστής τήρησης των απαιτήσεων του νόμου, προβλέπει το νομοσχέδιο του Yπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης που παρουσίασε χθες στο Yπουργικό Συμβούλιο ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Παράλληλα παρέχεται για πρώτη φορά το δικαίωμα αδειοδότησης επιχειρήσεων στα Επιμελητήρια όλης της χώρας, που θα...
συστήσουν τις κατάλληλες υπηρεσίες και θα λειτουργούν ανταγωνιστικά με τις αντίστοιχες υπηρεσίες των περιφερειών, ενώ προβλέπεται η τυποποίηση των περιβαλλοντικών όρων χαμηλής όχλησης, με στόχο να μειωθεί κατά περίπου 2 μήνες ο χρόνος αδειοδότησης.
Με το ίδιο νομοσχέδιο αποσαφηνίζονται οι όροι ανάπτυξης και διαχείρισης Επιχειρηματικών Πάρκων, διευρύνεται το φάσμα των επιχειρήσεων που μπορούν να εγκατασταθούν σε αυτά και απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης εντός των οργανωμένων περιοχών αφού δεν απαιτούνται πλέον προκαταρτική περιβαλλοντική εκτίμηση, άδεια εγκατάστασης και άδεια διάθεσης υγρών αποβλήτων. Ειδικά για τις δραστηριότητες χαμηλής όχλησης, η έγκριση περιβαλλοντικών όρων συγχωνεύεται με την άδεια λειτουργίας. Παράλληλα αποθαρρύνεται η εγκατάσταση μονάδων εκτός Επιχειρηματικών Πάρκων μέσω της άρσης των παρεκκλίσεων στους συντελεστές δόμησης και κάλυψης που ισχύουν έως σήμερα.
Oπως τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, με το σχέδιο νόμου περιορίζεται δραστικά ο χρόνος αλλά και το κόστος αδειοδότησης των επιχειρήσεων, που για τη χαμηλή όχληση ήταν από 3 έως 6 μήνες ενώ για τις δραστηριότητες μεγαλύτερης όχλησης ξεπερνούσε τους 24 μήνες.
Αναλυτικότερα, με το νομοσχέδιο αλλάζει το μοντέλο αδειοδότησης από τη λογική του πρώτα «ελέγχω» και μετά «αδειοδοτώ» στη λογική του πρώτα «αδειοδοτώ» και μετά «ελέγχω», για τις δραστηριότητες χαμηλής όχλησης. Για τις δραστηριότητες μέσης όχλησης προβλέπεται η τήρηση των απαιτήσεων και μέσω αυξημένης ευθύνης του αδειοδοτούμενου (μέσω των εγγυητικών επιστολών), ενώ για τις δραστηριότητες υψηλής όχλησης παραμένει ο αρχικός έλεγχος λόγω του μεγέθους του κινδύνου που ενέχουν.
Επιπλέον δίνεται στα Επιμελητήρια της χώρας η δυνατότητα σύστασης υπηρεσίας με τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της περιφέρειας ως ένας ισοδύναμος μηχανισμός. «Στόχος», όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, «είναι η επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας και η δημιουργία ενός παράλληλου μηχανισμού, ο οποίος θα ενισχύει την αδειοδοτική υπηρεσία προς τις επιχειρήσεις, ενώ θα μπορεί και να λειτουργήσει ως μοχλός για τη δημιουργία υγιούς άμιλλας».
Παράλληλα, συστήνεται διυπουργικό όργανο (ΥΠΑΑΝ & ΥΠΕΚΑ), το οποίο θα έχει κύριες αρμοδιότητες τον συντονισμό των υπηρεσιών εφαρμογής του νόμου, την παρακολούθηση εφαρμογής του και την υποβολή προτάσεων προς την πολιτική ηγεσία για βελτιώσεις και διορθώσεις.
Προβλέπεται, παράλληλα με την κανονική λειτουργία των υπηρεσιών της περιφέρειας, η δυνατότητα δημιουργίας Ομάδα Διοίκησης Eργου Αδειοδότησης υπό τον περιφερειάρχη, η οποία θα στελεχώνεται από υπαλλήλους όλων των Διευθύνσεων της περιφέρειας που εμπλέκονται στη διαδικασία αδειοδότησης. Eργο της θα είναι η αδειοδότηση των μεταποιητικών επιχειρήσεων, εισηγούμενη θετικά ή αρνητικά προς τον αντιπεριφερειάρχη.
Σε ό,τι αφορά τα Επιχειρηματικά Πάρκα, οι σημαντικότερες από τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι οι εξής:
• Εισάγονται και αποσαφηνίζονται οι όροι ανάπτυξη, διοίκηση και διαχείριση Επιχειρηματικών Πάρκων.
• Παρέχεται η δυνατότητα εγκατάστασης επιχειρήσεων από τομείς όπως logistics, ερευνητικά κέντρα, εμπόριο, καθώς επίσης και δραστηριότητες παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ή και φυσικό αέριο.
• Εξασφαλίζεται η ταχεία αξιολόγηση ώριμων σχεδίων που έχουν υποβληθεί από αξιόπιστους και φερέγγυους φορείς.
• Απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων εντός Eπιχειρηματικών Πάρκων και θεσμοθετούνται μια σειρά από οικονομικά, πολεοδομικά και διοικητικά κίνητρα για την εγκατάσταση επιχειρήσεων σε αυτά.
• Αποθαρρύνεται η εγκατάσταση μονάδων εκτός Επιχειρηματικών Πάρκων ή άλλων οργανωμένων χώρων υποδοχής επιχειρήσεων μέσω της άρσης των παρεκκλίσεων στους συντελεστές δόμησης και κάλυψης που ισχύουν έως σήμερα.
• Ενισχύεται η διοίκηση - διαχείριση των Επιχειρηματικών Πάρκων που προικίζεται με σημαντικές αρμοδιότητες, έσοδα, αλλά και ευθύνες.
• Συμπεριλαμβάνεται στη μελέτη βιωσιμότητας του Επιχειρηματικού Πάρκου το κόστος των έργων εξωτερικής υποδομής.
• Προβλέπεται για περιοχές όπου υπάρχουν άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις, ειδική διαδικασία περιβαλλοντικής εξυγίανσης.
Πηνελόπη Μητρούλια
http://www.express.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου