Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

Παλιά κι αμαρτωλή η ιστορία με τα μαϊμού Ελληνικά ελαιολάδα στις ΗΠΑ.

Όλοι (οι αρμόδιοι) πέφτουν από τα σύννεφα μετά την αποκάλυψη του www.adena.gr για την κυκλοφορία νοθευμένων λαδιών μας στην Αμερική. Μετά την "κατάρριψη της παρθενικότητας του ελαιόλαδου (διαφημιζόμενου) εκ Καλαμάτας "ΛΑΚΩΝΙΑ" το e-mail της ιστοσελίδας μας kvdena@gmail.com πλημμύρισε από απίστευτες πληροφορίες και καταγγελίες. Ειδικά για το συγκεκριμένο όνομα αναγνώστης μας έστειλε άρθρο (του 2009)της εφημερίδας Έθνος που έγραφε για:
Κυκλώματα στη Νέα Υόρκη πλασάρουν στα σούπερ μάρκετ αλλά και στη λίαν κερδοφόρα αγορά των εστιατορίων ως παρθένο ελληνικό «μείγματα τρίτης κατηγορίας λαδιών», νοθευμένα με σπορέλαια κ.λπ. αμφιβόλου ποιότητος. Σε ...συνεργασία με το εμπορικό γραφείο της ελληνικής πρεσβείας στις ΗΠΑ εξετάζεται αν είναι «καθαρά» και τα ελαιόλαδα που διατίθενται στις ΗΠΑ από εκεί τυποποιητές με την επωνυμία «Λακωνία» και «Κιβωτός».
Το πλήρες δημοσίευμα:
«Μαϊμού» ελληνικό ελαιόλαδο στις ΗΠΑ

Η «μόδα» της νοθείας έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις παγκοσμίως, ώστε ο τζίρος της να αγγίζει πολλές φορές το 20% ή το 30% του νόμιμα πραγματοποιούμενου

ΝΙΚΟΣ ΒΑΛΛΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ «ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗΣ»Νέα «πειρατεία», στις ΗΠΑ αυτή τη φορά, εξελίσσεται σε βάρος του ελληνικού ελαιολάδου, μετά την Κίνα όπου εντοπίστηκαν ελαιόλαδα-μαϊμού ως ελληνικά. Τη στιγμή που η τιμή για τον Ελληνα παραγωγό έχει κατρακυλήσει έως 1,70 ευρώ το κιλό, εκεί που βρισκόταν και πριν από 20 ο
«Μαϊμού» ελληνικό ελαιόλαδο στις ΗΠΑ
λόκληρα χρόνια.
Εγκυρες πληροφορίες του «Εθνους», που επιβεβαιώνει σε συνέντευξή του ο πρόεδρος της συνεταιριστικής οργάνωσης «Ελαιουργική», Νίκος Βαλλής, αναφέρουν τα εξής για τη νέα «πειρατεία» στο ελληνικό ελαιόλαδο!
Κυκλώματα στη Νέα Υόρκη πλασάρουν στα σούπερ μάρκετ αλλά και στη λίαν κερδοφόρα αγορά των εστιατορίων ως παρθένο ελληνικό «μείγματα τρίτης κατηγορίας λαδιών», νοθευμένα με σπορέλαια κ.λπ. αμφιβόλου ποιότητος.
Σε συνεργασία με το εμπορικό γραφείο της ελληνικής πρεσβείας στις ΗΠΑ εξετάζεται αν είναι «καθαρά» και τα ελαιόλαδα που διατίθενται στις ΗΠΑ από εκεί τυποποιητές με την επωνυμία «Λακωνία» και «Κιβωτός».
Ο πρόεδρος της «Ελαιουργικής» κ. Βαλλής για να δείξει το μέγεθος του προβλήματος σε βάρος του ελληνικού ελαιολάδου μας λέει πως ο τζίρος του νοθευμένου ελαιολάδου φθάνει το 20% και το 30% του συνόλου παγκοσμίως.
Η «πειρατεία» του προϊόντος από τη μία και οι εξευτελιστικές τιμές που εισπράττουν έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους 750.000 Ελληνες ελαιοπαραγωγούς. Η τιμή έχει κατρακυλήσει έως 1,09 ευρώ το κιλό και στο ράφι το ελαιόλαδο πωλείται προς 5,6 ευρώ. Δηλαδή ο καταναλωτής πληρώνει ακριβότερα κατά 195% σε σχέση με την τιμή παραγωγού.
Ολα αυτά τα προβλήματα αναδεικνύονται στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Εθνος» ο πρόεδρος της τριτοβάθμιας συνεταιριστικής οργάνωσης «Ελαιουργική», ελαιοπαραγωγός και ο ίδιος, Νίκος Βαλλής.
Συνέντευξη στον Χάρη Αναγνωστόπουλο

Ποια η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον τομέα ελαιολάδου από άποψη τιμών, συγκέντρωσης και εξαγωγών;
Οι τιμές στον παραγωγό είναι σίγουρα χαμηλές και σε κάποιες περιπτώσεις κάτω ακόμη και από τις τιμές της περασμένης εικοσαετίας. Οι τιμές στον παραγωγό ποικίλλουν από 1,60 - 2,20 ευρώ/κιλό για την ποιότητα έξτρα παρθένου ελαιολάδου οξύτητας 0,3%. Η συγκέντρωση δεν απέφερε τ αναμενόμενα αποτελέσματα.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές παρουσιάζουν μια άνοδο ποσοτικά, αφού οι τιμές κυμαίνονται χαμηλά και δεδομένου ότι δραστηριοποιούνται πάρα πολλοί τυποποιητές συνεταιρισμένοι και ιδιώτες. Η άνοδος αυτή είναι περιστασιακή και θα διαρκεί όσο οι τιμές του ελαιολάδου παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Αλλωστε από τον παρακάτω πίνακα προκύπτουν ασφαλή συμπεράσματα για την εξέλιξη της τιμής του ελαιολάδου την τελευταία δεκαετία.
Πού οφείλεται κατά την άποψή σας το γεγονός ότι το ελληνικό ελαιόλαδο παρά την ποιοτική υπεροχή του μένει στ αζήτητα, ενώ οι τιμές για τον παραγωγό φαίνεται ότι συνεχίζουν να υποχωρούν δραματικά;
Στην έλλειψη εθνικής στρατηγικής, αφού, όπως γνωρίζετε, οι Ισπανοί για παράδειγμα έχουν προωθήσει και στηρίξει περιορισμένο αριθμό επωνυμιών με στόχο να δημιουργήσουν εταιρείες που να μπορούν να στηρίξουν το προϊόν και ποσοτικά και ποιοτικά αλλά κυρίως έχουν αναλάβει τη διαφημιστική προβολή του κατά τρόπο εξαιρετικό.
Επιπλέον της έλλειψης εθνικής στρατηγικής, δεν προβάλλεται το συγκριτικό πλεονέκτημα του ελληνικού ελαιολάδου, το οποίο εστιάζεται στην εξαιρετική του ποιότητα, αποτέλεσμα των κλιματικών και εδαφολογικών χαρακτηριστικών που υφίστανται στη χώρα μας. Αν συνεπώς, δεν αξιοποιήσεις το ποιοτικό πλεονέκτημα, δεν είσαι σε θέση να αντιμετωπίσεις έναν έτσι κι αλλιώς φιλόδοξο και με καλό marketing ανταγωνιστή.
Τι περιθώρια αντίδρασης έχουν οι ελαιουργικοί φορείς και οι ενώσεις απέναντι στο θέμα της «πειρατείας» ελαιολάδου αμφιβόλου ποιότητος, το οποίο εταιρίες εμπορίας στην Κίνα προωθούν με την ένδειξη ότι πρόκειται για παρθένο κρητικό ελαιόλαδο Σητείας; Επίσης σε ανάλογα φαινόμενα που εκδηλώνονται ήδη και στις ΗΠΑ;
Ολοι μας οφείλουμε να κατοχυρώνουμε τις επωνυμίες μας στις χώρες που εξάγουμε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είμαι σίγουρος ότι η ΕΑΣ Σητείας έχει πάρει όλα τα νομικά μέτρα που χρειάζονται και ότι η ελληνική κυβέρνηση με τα όργανά της στηρίζει πλήρως αυτή την προσπάθεια. Σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ είμαστε σε συνεργασία με το εμπορικό γραφείο της πρεσβείας μας στη Νέα Υόρκη και η υπόθεση είναι σε εξέλιξη.
Οταν έχουν ταυτοποιηθεί τα στοιχεία θα κάνουμε τις σχετικές ανακοινώσεις. Ομως πέραν των όποιων ενεργειών υπάρξουν, θα ήταν σκόπιμο να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί σε ανάλογες περιπτώσεις, ιδιαίτερα δε σ' ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου ακόμη και οι αθέμιτες πρακτικές έχουν θέση. Πολύ δε περισσότερο όταν η «μόδα» της νοθείας έχει πάρει διαστάσεις σε τέτοιο επίπεδο παγκοσμίως, ώστε να αγγίζει σε τζίρο πολλές φορές το 20% ή 30% του νόμιμα πραγματοποιούμενου. Και εκεί σημαντικό ρόλο έχει η ενεργοποίηση ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού καταναλωτικού κινήματος.
Ενα ισχυρό καταναλωτικό κίνημα αποτελεί τροχοπέδη σ' όλους τους μηχανισμούς που απεργάζονται με συνέπεια τη στρέβλωση της αγοράς και συνακόλουθα θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και την υγεία του καταναλωτή. Ωστόσο αυτό απαιτεί τη συνεννόηση με τις παραγωγικές και βιομηχανικές μονάδες, με στόχο την εκπαίδευση και επιβολή σε όλα τα επίπεδα πιστοποιήσεων ποιότητας και προτύπων υγιεινής και ασφάλειας, που μπορούν χωρίς αμφιβολία να υποστηρίξουν ακόμα και την προβολή του προϊόντος.
Στρατηγική
Οραμα μία ενιαία επωνυμία
Ποια είναι τα αναγκαία μέτρα που κατά την άποψή σας θα πρέπει να λάβει η πολιτεία για να στηριχθεί ένα εθνικό προϊόν όπως είναι το ελαιόλαδο, όπως και οι Ελληνες παραγωγοί του;
Η «Ελαιουργική» ως Κεντρική Συνεταιριστική Ενωση των Ελλήνων ελαιοπαραγωγών προσπαθεί μέσα από την πετυχημένη επωνυμία «Σπιτικό» να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε το όραμα της ενιαίας συνεταιριστικής επωνυμίας να γίνει πραγματικότητα. Οταν τούτο επιτευχθεί, να είναι όλοι σίγουροι ότι ο Ελληνας ελαιοπαραγωγός θα είναι σε θέση ν απολαύσει καλύτερες τιμές. Σε ό,τι αφορά την πολιτεία, θα πρέπει σε συνεργασία με τους υπεύθυνους φορείς εκπροσώπησης του προϊόντος και των ελαιοπαραγωγών να συμφωνήσει σε μία εθνική στρατηγική η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάδειξη του ελληνικού ελαιολάδου ως εθνικού προϊόντος με πολιτικές και δράσεις ουσίας και όχι θεωρίας. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα αποτελούσε έναν θαυμάσιο οραματικό στόχο η μετεξέλιξη όλων των ελαιοκαλλιεργειών σε βιολογικές και παράλληλα να αναπτυχθεί η ανάλογη ενημέρωση του Ελληνα παραγωγού, τόσο σε μεθόδους και τεχνικές, όσο και σε σύγχρονα τεχνολογικά μέσα που με τη βοήθειά τους το ελληνικό ελαιόλαδο να καταφέρει οικονομικά να στηριχθεί από τη μείωση του κόστους παραγωγής. Εξάλλου τα σημαντικά διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής γεωργίας συμμετέχουν καθοριστικά και στη διαμόρφωση των συνθηκών της σημερινής ελαιοκαλλιέργειας.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=5030854

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου