christoforidou@makthes.gr
Παίρνετε το καμένο λάδι από το τηγάνι, προσθέτετε μεθανόλη και καυστική σόδα, περιμένετε ένα 24ωρο και μετά γεμίζετε με τη μάνικα το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου σας με καθαρό πετρέλαιο! Αυτή είναι η συνταγή που ακολουθεί ο πρίγκιπας Κάρολος της Ουαλίας και χιλιάδες καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη, παράγοντας οικολογικά και πάμφθηνα καύσιμα.
Το “σπιτικό” πετρέλαιο μπορεί να...
χρησιμοποιηθεί σε λέβητες αλλά και πετρελαιοκίνητα οχήματα, καθώς δεν διαφέρει σε τίποτε από το συμβατικό ντίζελ, παρά μόνο στην τιμή: 1,40 ευρώ στο βενζινάδικο, 0,22 ευρώ στο σπίτι! Η βρετανική εταιρεία Greenfuels (www.greenfuels.co.uk) κατασκεύασε την αυτόματη μηχανή παραγωγής βιοκαυσίμων με την ονομασία fluel-pod, η οποία θα είναι διαθέσιμη στους έλληνες καταναλωτές από την ερχόμενη εβδομάδα.
Στο “μαγειριό” του Flued-pod
To fluel-pod παράγει έως 100 λίτρα καυσίμου την ημέρα, ενώ το μοντέλο fluel-pod2 έως 50 λίτρα την ημέρα. Πώς; Γεμίζοντας τη δεξαμενή με 100 λίτρα χρησιμοποιημένων ελαίων και λιπών, 16 λίτρα μεθανόλη (την προμηθεύεται κανείς από βιομηχανίες χημικών) και μερικά γραμμάρια καυστικής σόδας, που λειτουργεί ως καταλύτης. Το μίγμα ζυμώνεται για ένα 24ωρο και στο τέλος της διαδικασίας παράγεται βιοκαύσιμο και ως υποπροϊόν γλυκερίνη. Το fluel-pod2 μάλιστα διαθέτει και μάνικα για να μπορεί ο χρήστης να γεμίσει απευθείας το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του. Κοστίζει περί τα 4.500 ευρώ, και με δεδομένο ότι η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι 1,40 ευρώ μπορεί κανείς να κάνει απόσβεση σε δύο μήνες! Όσο για το κόστος παραγωγής του καυσίμου, κυμαίνεται από 22 έως 25 λεπτά του ευρώ για κάθε λίτρο, με βάση το κόστος της μεθανόλης και το μέσο κόστος αγοράς των τηγανελαίων. “Σε αντίθεση με το fluel-pod, τα συνήθη συστήματα που υπάρχουν στην αγορά χρησιμοποιούν δύο και τρία βυτία που πιάνουν πολύ χώρο, η διαδικασία παραγωγής είναι περίπλοκη και χρονοβόρα ενώ ο χρήστης έρχεται σε επαφή με τα χημικά” υποστηρίζει ο Γιώργος Ψωμάς, υπεύθυνος της εταιρείας Techzone (www.techzone.gr), που έχει την αποκλειστική αντιπροσωπεία στην Ελλάδα.
- Το βιοκαύσιμο που παράγεται μέσω αυτής της διαδικασίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο αλλά και για λέβητες θέρμανσης, ατομικούς, σε πολυκατοικίες, ξενοδοχειακές μονάδες κλπ.
- Η συσκευή παραγωγής μπορεί να τοποθετηθεί σε μια γωνία στο υπόγειο ή την αυλή.
- Για την παραγωγή βιοκαυσίμου για ίδια χρήση δεν απαιτείται άδεια παραγωγής από το υπουργείο Περιβάλλοντος - εκτός αν πρόκειται να γίνει μεταπώληση.
- Αν το λάδι από το τηγάνι σας δεν είναι αρκετό, μπορείτε να απευθυνθείτε στο... γυράδικο της γειτονιάς σας. Τα εστιατόρια αναζητούν τρόπους να ξεφορτωθούν τα καμένα λίπη και έλαια, καθώς απαγορεύεται να τα διαθέτουν στις αποχετεύσεις τους.
- Το βιοντίζελ που παράγεται δεν είναι τοξικό, δεν αναφλέγεται εύκολα (στους 125 βαθμούς Κελσίου έναντι 50 βαθμών για το συμβατικό) και άρα είναι ασφαλέστερο.
Η γαλάζια Άστον Μάρτιν έκαιγε... απόβλητα
Η πρώτη βόλτα του πρίγκιπα Ουίλιαμ και της Κάθριν Μίντλετον έγινε με τη γαλάζια Aston Martin του 1969, δώρο της βασίλισσας Ελισάβετ στα 21α γενέθλια του Καρόλου, ο οποίος το 2008 την τροποποίησε ώστε να καίει βιοκαύσιμα. Το καύσιμο που γέμισε το ρεζερβουάρ για τη “γαμήλια βόλτα” προήλθε από ένα μίγμα αποβλήτων τυροκομείων και οινοποιείων που μετατράπηκε σε καύσιμο με τη βοήθεια συσκευής της βρετανικής εταιρείας Green Fuels.
Λονδίνο - Αθήνα με τηγανέλαιο
Το 2008 μια ομάδα οκτώ Βρετανών ξεκίνησε από το Λονδίνο και έφτασε μέχρι την Αθήνα σε δέκα μέρες. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτού του ταξιδιού με την κωδική ονομασία “Grease to Greece” (λογοπαίγνιο με την αγγλική λέξη για το χρησιμοποιημένο λίπος) ήταν ότι οι συμμετέχοντες επιτρεπόταν να βάζουν στα ρεζερβουάρ τους μόνο χρησιμοποιημένο λάδι τηγανίσματος, το οποίο ζητούσαν από καφετέριες και εστιατόρια που έβρισκαν στον δρόμο τους.
Τηγανέλαιο στο ρεζερβουάρ απορριμματοφόρου
Η τεχνολογία μετατροπής των τηγανελαίων σε βιοκαύσιμα αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς σε ερευνητικά ινστιτούτα σε όλη την Ευρώπη - μεταξύ αυτών και στο ελληνικό Εθνικό Ίδρυμα Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης σε συνεργασία με το ΑΠΘ. Η ερευνητική ομάδα της Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί την τεχνική της υδρογόνωσης για να παραγάγει βιοκαύσιμο 2ης γενιάς από τα τηγανέλαια που συγκεντρώνονται από 23 εστιατόρια της πόλης. Με την υδρογόνωση δεσμεύονται οι οξυγονούχες ενώσεις, με τελικό αποτέλεσμα το καύσιμο να μην έχει ημερομηνία λήξης (όπως στην περίπτωση της Green fuels που το καύσιμο πρέπει να καταναλωθεί σε ένα μήνα).
Μέχρι στιγμής έχει παραχθεί ένας τόνος καυσίμου και το 2012 αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για την πιλοτική κίνηση ενός απορριμματοφόρου του δήμου Θεσσαλονίκης.
http://www.makthes.gr/news/economy/73948/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου