Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Αγορανομική διάταξη για τα τρικ με τις προσφορές, και τα κόλπα για κρυφές... αυξήσεις.

Φρένο στα τρικ με τις προσφορές Τέθηκε σε ισχύ από το Υπουργείο Ανάπτυξης πριν 20 μέρες, αλλά η Γ. Γραμματεία του Καταναλωτή δεν το έχει πάρει είδηση ακόμη αφού υπάγεται στο ...Υπουργείο Εργασίας  & Κοινωνικής Ασφάλισης. Τυχαίο?
Φρένο... στα κόλπα με τις προσφορές, τα δώρα, τα κουπόνια και τις διάφορες προωθητικές ενέργειες που κάνουν επιχειρήσεις και σούπερ μάρκετ μπαίνει με αγορανομική διάταξη. Την εξέδωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και τέθηκε σε ισχύ πριν από 20 μέρες. Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που φέρνει είναι η απαγόρευση προωθητικής ενέργειας αν...
στο διάστημα δύο μηνών πριν από τη διενέργειά της έχουν αυξηθεί οι τιμές χονδρικής και λιανικής του προϊόντος. Ένα άλλο κόλπο για κρυφές... αυξήσεις ήταν η μη αναγραφή των τιμών των προϊόντων ανά μονάδα μέτρησης. Δηλαδή πόσο κοστίζει το λίτρο σε ένα σαμπουάν π.χ. 375 ml. Ετσι, με το νέο πλαίσιο, το προϊόν που πωλείται με προωθητική ενέργεια θα πρέπει να αναγράφει την τιμή ανά μονάδα μέτρησης πριν και μετά την προσφορά. Για λόγους τήρησης του ανταγωνισμού η αγορανομική διάταξη βάζει όρια ως προς την αξία των προϊόντων που δίνονται "δώρο" με την αγορά άλλων.
Ορια
Συγκεκριμένα ορίζεται: "Εφόσον προσφέρεται μαζί με το πωλούμενο προϊόν ως δώρο άλλο, ανόμοιο προϊόν, η αξία του τελευταίου δεν μπορεί να υπερβαίνει την αξία του πωλούμενου προϊόντος". Η παράγραφος αυτή θεσπίστηκε ώστε να μπορούν οι μικρότερες επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες στην προσφορά δώρων.
Επιπλέον, γίνεται σαφές ότι εφόσον από την προωθητική ενέργεια προκύπτει έμμεσα ή άμεσα μείωση της τιμής ανά μονάδα μέτρησης, αυτή που προκύπτει από την προωθητική ενέργεια πρέπει να είναι μικρότερη της αρχικής. Εξάλλου στην ίδια αγορανομική διάταξη υποχρεώνονται οι επιχειρήσεις να αναγράφουν σε πινακίδα και σε φυλλάδια το οικονομικό όφελος του καταναλωτή που προκύπτει άμεσα και επαγωγικά από την προωθητική ενέργεια. Επίσης, στα χαρτικά είδη υπήρχε το φαινόμενο ως μονάδα μέτρησης άλλες επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν το μέτρο, άλλες τον αριθμό φύλλων κ.λπ. Τώρα θα έχουν ως μονάδα το κιλό. Για πάνες, γυναικεία επιθέματα προσωπικής υγιεινής και υγρομάντιλα ως μονάδα μέτρησης χρησιμοποιείται το τεμάχιο...
Πηγή ΕΘΝΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου